Έτσι δουλεύουμε από το σπίτι σαν επαγγελματίες!
Λόγω των ημερών έχουμε ξεκινήσει και δουλεύουμε από το σπίτι. Για αρκετούς απο εμάς είναι η πρώτη φορά που το κάνουμε και όπως όλοι ξέρουμε, κάθε αρχή και δύσκολη! Παρακάτω έχω φτιάξει μια λίστα με 8 προτάσεις, που πιστεύω θα μας βοηθήσει όλους να εργαζόμαστε από το σπίτι σαν επαγγελματίες. Άλλωστε για πολλούς η δουλειά από το σπίτι αποτελεί καθημερινότητα, γιατί να μην τα καταφέρουμε κι εμείς;
*Σημείωση:Παρακάτω χρησιμοποιώ ως παράδειγμα μια πρωινή δουλειά, αλλά εννοείται μπορούμε να το εφαρμόσουμε και σε άλλα ωράρια.
1. Ξεκινάμε νωρίς
Για να το τοποθετήσω πιο σωστά, πριν ξεκινήσουμε τη δουλειά, καλό είναι όσο γίνεται να ακολουθούμε τη ρουτίνα που είχαμε και πριν από αυτή. Για παράδειγμα, μπορεί να ξυπνούσαμε λίγο νωρίτερα για να κάνουμε μπάνιο και να πιούμε καφεδάκι ή μπορεί να κάναμε πρωινή γυμναστική. Μπορεί ακόμα να προετοιμάζαμε από το προηγούμενο βράδυ τα σνακ ή το μεσημεριανό μας. Ότι και να κάναμε καλό είναι -όσο γίνεται- να συνεχίσουμε να το κάνουμε. Με αυτόν τον τροπο, οταν θα χρειαστεί να επιστρέψουμε στους κανονικούς ρυθμούς μας, θα μας είναι πολύ πιο εύκολο.
2. Ακολουθούμε το ωράριο της δουλειάς μας
Πολύ σημαντικό για να μπορούμε να ξεχωρίσουμε την υπόλοιπη μέρα μας και όντως να ξεκουραστούμε. Η δουλειά στο σπίτι έχει αυτή την παγίδα! Επειδή το σπίτι μας είναι ο χώρος εργασίας μας, πολύ συχνά μπορεί, ενώ έχουμε ολοκληρώσει το κανονικό μας ωράριο, να θυμηθούμε κάτι και να πάμε να το κάνουμε. Και καλά αυτό να γίνει 1-2 φορές. Αν όμως γίνεται καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, ουσιαστικά δεν ξεκουραζόμαστε!
3. Φτιάξε ξεκάθαρο πρόγραμμα
Κάναμε στη δουλειά meeting, διορθώναμε φυλλάδια, έχουμε να κάνουμε τηλεφωνήματα; Όλα αυτα θα γίνουν κανονικά και σε οριοθετημένο χρονικό πλαίσιο, όπως θα κάναμε και στην κανονική δουλειά μας. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ηλεκτρονικά εργαλεία όπως skype, word και ημερολόγιο με υπενθυμίσεις, για να μην μας ξεφεύγει τίποτα. Φυσικά δεν ξεχναμε να αφήσουμε χώρο στο πρόγραμμα και για τα διαλείμματα!
4. Διάλεξε ένα χώρο ως προσωπικό σου γραφείο
Καλό είναι να μην δουλεύουμε σε όλα τα μέρη του σπιτιού και να έχουμε έναν συγκεκριμένο χώρο, κατα προτίμηση με γραφείο. Έτσι γνωρίζουμε ότι με το φύγουμε από εκείνο το χώρο έχουμε σχολάσει ή έχουμε διάλειμμα. Είναι πολύ σημαντική η αλλαγή περιβάλλοντος για την ψυχολογία μας. Ακόμα και οι άνθρωποι που δουλεύουν απο το σπίτι, έχουν εναν οροθετημένο χώρο εργασίας. Αυτο βοηθάει πολυ και στη συγκέντρωση μας εξολοκλήρου σε αυτό που κάνουμε.
5. Ενημερώνουμε τους ανθρώπους γύρω μας για το ωράριο μας
Το να δουλεύουμε και να ακούμε παράλληλα από τον άντρα μας π.χ. (λέω εγώ τώρα) “Μου φτιάχνεις ένα τοστάκιιιι”, δεν το λες και ιδανικό! Να πούμε δε πως αν αρχίσουμε να τα κάνουμε όλα αυτά και θέλουμε ταυτόχρονα να δουλέψουμε, προφανώς είναι αδύνατο! Όπως έγραψα και πιο πάνω το θέμα είναι να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον στο σπίτι που θα μοιάζει με εκείνο της δουλειάς.
6. Επικοινωνούμε μέσω skype με τους συναδέλφους μας
Ανέφερα αυτό το εργαλείο και πιο πάνω για να οργανώσουμε τα meeting μας, αλλά δεν είναι μόνο για αυτό. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στη δουλειά μας βρισκόμαστε με κόσμο. Έχουμε συναδέλφους και δε μιλάμε ΜΟΝΟ για δουλειά. Ανταλλάσουμε και μια πιο προσωπική κουβέντα και κυρίως βλέπουμε κάτι άλλο πέρα από την οθόνη του υπολογιστή μας! Η ανθρώπινη επαφή είναι εξίσου σημαντική και από σπίτι!
7. Κάνουμε διαλειμμα για μεσημεριανό
Κατα τη διάρκεια του ωραρίου μας, σίγουρα κάνουμε ένα διάλειμμα κάποια στιγμή για να φάμε. Το ίδιο θα κανουμε και από το σπίτι μας. Καλό είναι να φύγουμε από το γραφείο μας και να βάλουμε να φάμε κανονικά στην τραπεζαρία. Δίνουμε ένα 20-30 λεπτο στον εαυτό μας να φάει ήρεμα το γεύμα του και μετά συνεχίζουμε κανονικά ότι κάναμε. Να πω εδώ πως αυτό το μισάωρο υπολογίζεται κανονικά μέσα στο ωράριό μας, έτσι κι αλλιώς, όπότε το χρησιμοποιούμε δικαιωματικά!
*Σημείωση: Καλό είναι να έχουμε προετοιμάσει το φαγητό, πριν ξεκινήσει το ωράριο εργασίας μας ή από την προηγούμενη μέρα. Έτσι ώστε όντως το διάλειμμά μας να είναι 30λεπτο και όχι 2ωρο!
8. Και με τα παιδιά;
Αν έχουμε παιδιά στο σπίτι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Σίγουρα θα έχουμε κάτι να μας αποσπάει την προσοχή. Σίγουρα το σημαντικότερο είναι να τους εξηγήσουμε την κατάσταση και την αλλαγή του τρόπου εργασίας μας. Να τους ζητήσουμε να μας βοηθήσουν και να εφαρμόσουμε το βήμα 3 (και γιατί όχι όλα τα βήματα) του <<Οδηγού επιβίωσης στο σπίτι απο μία μαμά>> που θα βρεις πατώντας κλικ εδώ!
Με όλες τις παραπάνω προτάσεις μένουμε σπίτι και δουλεύουμε αποτελεσματικά με όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα! Καλή μας επιτυχία!