Οδηγός επιβίωσης στο σπίτι από μία μαμά!


Και όταν γράφω “επιβίωση”, φυσικά, δε χρησιμοποιώ τη λέξη με την κυριολεκτική της σημασία, αλλά μεταφορικά. Επιβίωση ψυχολογική, πνευματική και σωματική. Σε κουβέντες που κάνω με φίλες και γνωστές, από τη στιγμή που έκλεισαν τα σχολεία και διάφορες επιχειρήσεις, το κύριο θέμα συζήτησης είναι πώς θα περάσει ο καιρός μέσα στο σπίτι με τα παιδιά (και όχι μόνο!), αφού δεν μπορούμε να βγούμε καθόλου έξω.

Είναι λογικό να συμβαίνει αυτό, γιατί όλοι έχουμε βγει από τη ρουτίνα της καθημερινότητας, του συνεχούς τρεξίματος και τώρα…πρέπει απλά να το απολαύσουμε! Ακούγεται ιδανικό, είναι όμως; Για εμένα μέχρι πριν λίγο καιρό, ένα καθημερινό πρωινό μου περιλάμβανε παιδιά στο σχολείο, ήρεμο καφεδάκι στο σπίτι, προετοιμασία για τη δουλειά και γυμναστήριο! Τώρα από τη στιγμή που ξυπνάω ακούω τουλάχιστον 50 φορές ερωτήσεις όπως, “τί θα φάμε;” και “τί θα κάνουμε τώρα; Βαριέμαι!!!». Και η ώρα είναι μόνο 12:00 το μεσημέρι! Μήπως ταυτίστηκες αρκετά;

Για να μη χάσουμε λοιπόν τη ψυχική μας υγεία σκέφτηκα ότι μία λύση είναι να μείνουμε, όσο πιο κοντά γίνεται, στο πρόγραμμα που ακολουθούσαμε πριν την αλλαγή. Ας πάμε να το δούμε βήμα-βήμα:
Βήμα 1ο

Ξύπναμε μία νορμάλ ώρα το πρωί,το αργότερο μέχρι τις 9:00, όπως περίπου θα ξυπνούσαμε ένα Σάββατο. Αυτό θα βοηθήσει μετά τα παιδιά, κυρίως, να επανέλθουν πιο εύκολα στο κανονικό τους πρόγραμμα.

Βήμα 2ο

Τρώμε ένα υγιεινό πρωινό το οποίο θα μας «κρατήσει» και δεν θα θέλουμε να τσιμπολογάμε όλη την ώρα. Ας το παραδεχτούμε..όλοι μας κάποια ή καποιες από αυτες τις μέρες φάγαμε 4 σοκολάτες σε ενα 24ωρο!

Βήμα 3ο

Αρχίζουμε το διάβασμα μετά το πρωινό γεύμα που το μυαλό είναι καθαρό και ξεκούραστο. Αρκετοί δάσκαλοι έχουν ήδη στείλει υλικό στους μαθητές για να δουλέψουν αυτό το διάστημα. Υπάρχει όμως και άφθονο υλικό φύλλων εργασιών για όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης online, όπως και εξωσχολικά βιβλία με εξαιρετικές ασκήσεις. Κατά τη διάρκεια του διαβάσματος, καλό θα είναι να είστε δίπλα στα παιδιά, αλλά ταυτόχρονα και όχι. Αναθέστε τους ένα στόχο, π.χ. να διαβάσουν ιστορία δύο μαθήματα. Ταυτόχρονα εσείς μπορείτε να κάνετε μία δική σας δουλειά. Μην ξεχνάτε είναι σημαντικό να δινετε το καλό παράδειγμα! Πρώτα τελειώνουμε τη δουλειά μας και μετά κάνουμε κάτι άλλο. Επίσης κάντε διαλείμματα! Μην ξεχνάτε ότι μία διδακτική ώρα είναι 45 λεπτά. Οπότε μην βάλετε τα παιδιά να διαβάσουν παραπάνω χωρίς διάλειμμα.

Βήμα 4ο

Και φτάνουμε περίπου στη 13.00 , ώρα που θα σχολούσαν τα παιδιά και η ώρα του μεσημεριανού. Εκμεταλλευτείτε το γεγονός ότι τα παιδιά δεν έρχονται κουρασμένα, κατευθείαν από το σχολείο. Δείξτε τους πως να βοηθήσουν στο στρώσιμο του τραπεζιού και φάτε όλοι μαζί. Μην ξεχνάμε άλλωστε το πόσο γκρινιάζαμε που δεν μπορούσαμε να το κάνουμε αυτό τις καθημερινές! Τώρα μπορούμε!
* Σημαντικό! Πριν την απομάκρυνση από το τραπέζι, όλοι βοηθάμε στο μάζεμα του! Η μαμά δεν είναι υπηρέτρια!

Βήμα 5ο

Μετά το μεσημεριανό, τα παιδιά θα ξεκινούσαν το διάβασμα και τις δραστηριότητές τους. Spoiler:μετά την πρωϊνή μελέτη, δεν πρόκειται να ξαναδιαβάσουν! Επικεντρωθείτε στο να ασχοληθούν με κάτι που τους αρέσει. Διαβάστε μαζί ένα εξωσχολικό βιβλίο, ζωγραφίστε,παίξτε παιχνίδια,φυτέψτε ή ακόμα κοιμηθείτε μαζι!
*Σημείωση: Η εκμάθηση αγγλικών είναι μέσα στις δραστηριότητες των παιδιών στην καθημερινότητά τους, όμως λόγω του κλεισίματος των σχολείων και των φροντιστηρίων δεν θα μπορεί να γίνει το συμβατικό μάθημα.Γι’ αυτό ελάτε σε επαφή με το δάσκαλο των αγγλικών για να μπορέσετε να δείτε τι μπορείτε να κάνετε ή μπορείτε να δείτε τις δικές μας προτάσεις πατώντας κλικ εδώ.

Βήμα 6ο

Σχετικά με τις δραστηριότητες, μπορείτε να χωρίσετε τα δωμάτια του σπιτιού. Για παράδειγμα, το παιδικό δωμάτιο θα είναι το δωμάτιο για το διάβασμα, η βεράντα (ή αυλή ιδανικά) για να παίζουμε μπάλα. Επίσης, αν το παιδί σας έκανε προπόνηση σε κάποιο άθλημα, μπορείτε τα απογεύματα να κάνετε μια προπόνηση-παιχνίδι σε έναν οριοθετημένο χώρο. Θα βοηθήσει τα παιδιά και θα σας φέρει πιο κοντά. Τα πο ήρεμα παιχνίδια, όπως ταεπιτραπέζια, μπορούν να γίνουν στο χώρο του σαλονιού. Τώρα, εάν η δραστηριότητα που έκανε το παιδί σας ήταν ο χορός, βάλτε τέρμα τη μουσική και εκτονωθείτε παρέα! (Βαααααλτο τεεεεερμα λαλαλαλα)

Πάτα κλικ εδώ και δες 12+1 διασκεδαστικές ιδέες για δραστηριότητες στο σπίτι!

Βήμα 7ο

Το μόνιμο παράπονο που ακούω συνέχεια (εκτός του “Τί θα φάμε;”), είναι “μου λείπουν οι φίλοι μου”. Δεν μπορούμε να βρεθούμε με τους φίλους μας, αλλά κανείς δεν μας απαγορεύει να τους δούμε ή να τους ακούσουμε. Τι εννοώ.. Εκτός από την απλή τηλεφωνική κλήση, υπάρχουν πολλές εφαρμογές για βιντεοκλήση μέσω tablet ή κινητού μέσα από τις οποίες μπορούμε να μιλήσουμε με τους αγαπημένους μας! Σκεφτείτε ότι τα παιδιά έβλεπαν τους φίλους τους για τουλάχιστον 5 ώρες στο σχολείο. Σημαντικό tip: θέστε εξαρχής ένα σαφές χρονικό όριο της επικοινωνίας ή συγκεκριμένες ώρες που μπορούν να μιλάνε.

Βήμα 8ο

Οργάνωση μενού επόμενης ημέρας. Μαζί με τα παιδιά οργανώστε τι θα φάτε την επόμενη ημέρα ή τις επόμενες ημέρες. Ανοίξτε τα ντουλάπια και με βάση τις προμήθειες αποφασίστε να φτιάξετε κάτι μαζί (3 γεύματα και 2 σνακ). Βάλτε τα παιδιά να σημειώσουν σε ένα χαρτί τι ελλείψεις έχει το σπίτι, κάντε μαζί μία επίσκεψη στην ιστοσελίδα του σούπερ μάρκετ και ψωνίστε! Έτσι θα γλιτώσετε και από το (δεν θα αντέξω να το ακούσω άλλη φορά) “τι θα φάμε σήμερα;” δείχνοντας τους το οργανωμένο μενού που αποφασίσατε παρέα.

Θέλεις μια ιδέα για εύκολο, γρηγορο και υγιεινό σνακ; Πάτα κλικ εδω!

Βήμα 9ο

Μπορεί να μη βλέπω τηλεόραση καθόλου μέσα στην ημέρα, αλλά το βράδυ θέλω την ενημέρωση μου. Είναι ευκαιρία και, ανάλογα με την ηλικία των παιδιών, να συζητήσετε με ψυχραιμία και ειλικρίνεια την κατάσταση που βιώνουμε. Μπορείτε να εξηγήσετε την αναγκαιότητα του να μείνουμε στο σπίτι, ώστε να κρατηθούμε υγιείς εμείς και οι αγαπημένοι μας άνθρωποι. Εξάλλου, τί είναι 15-20 μέρες μπροστά σε μία αιωνιότητα;;;

Πάτα κλικ εδώ αν θέλεις να εξηγησεις με βιωματικό τρόπο στα παιδιά πως εξαπλώνονται τα μικρόβια και γιατί πρέπει να πλένουμε τα χέρια μας, με αυτά τα 3 πανεύκολα πειράματα!

Βήμα 10ο

Όπως κάνατε με το πρωινό ξύπνημα, ακολουθήστε ένα αυστηρό πρόγραμμα ύπνου και το βράδυ. Δεν είμαστε σε διακοπές και τα παιδιά πρέπει να το καταλάβουν. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα παιδιά λειτουργούν καλύτερα μέσα σε πρόγραμμα (ακόμα και όταν όλα γύρω αλλάζουν).

Βήμα 11ο

Μη τσεκάρετε συνεχώς τα παιδιά για το αν είναι καλά. Με το που ακούω βήχα στο σπίτι ρωτάω «Έβηξες;»(για να άκουσα βήχα,προφανώς και έβηξε). Επόμενη ερώτηση «Είσαι καλά;»με άνετη απάντηση «Ναι,μία χαρά είμαι, με έχεις πρήξει» Ουπς! Επόμενο βήμα τσεκάρω για πυρετό ανά 10 λεπτά. Πλέον τα παιδιά μου μού κρύβονται, μόλις με βλέπουν να πλησιάζω με ύφος «πρέπει να τσεκάρω αν είσαι καλά». Ψυχραιμία! Δεν χρειάζεται να τσεκάρετε συνεχώς τα παιδια! Ο πανικός δεν βοηθάει.

Βήμα 12ο

Στο τέλος της ημέρας, τι θα μπορούσε να μας χαλαρώσει περισσότερο από ένα ποτηράκι κρασί! Σερβίρουμε λοιπόν στον εαυτό μας ένα ποτηράκι κρασί και βλέπουμε την αγαπημένη μας ταινία ή διαβάζουμε το αγαπημένο μας βιβλίο. Είναι πολύ σημαντικό ο καθένας να περνάει ποιοτικό χρόνο και με τον εαυτό του!

*Επειδή πολλοί μπαμπάδες είναι και αυτοί σπίτι, μπορούν να αναλάβουν κάποιες από τις παραπάνω δραστηριότητες, ώστε να μοιραστούν οι δουλειές και να είναι πιο εύκολο για ολους (και να μη γκρινιάζουν οι φίλες μου)! Εξίσου σημαντικό είναι να αφήσουμε τα παιδιά να βαρεθούν. Δεν μπορούμε να τα έχουμε συνεχώς απασχολημένα! Μη νιώθετε τύψεις για αυτό. Αφήστε τα παιδιά να βαρεθούν και να βρούνε και μόνα τους τρόπους να περάσουν όμορφα.
Στην επόμενη ανάρτηση θα σας αναλύσω βήμα-βήμα πώς πήγε ο οδηγός επιβίωσης μετά από μία εβδομάδα που τον εφάρμοσα! Venceremos!

Αντωνία

Γεια σας! Με λένε Αντωνία και είμαι εκπαιδευτικός, μαμά, σύζυγος, νοικοκυρά.Tους αγαπώ όλους μου τους ρόλους και προσπαθώ να βγάζω τον καλύτερό μου εαυτό στον καθένα ξεχωριστά, αλλά και συνδυαστικά. Γράφω με τις γνώσεις που έχω συλλέξει όλα αυτά τα χρόνια και τα μοιράζομαι μαζί σας στο polkadots.gr .

4 σκέψεις σχετικά με το “Οδηγός επιβίωσης στο σπίτι από μία μαμά!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.