Πώς να μάθει γράμματα το παιδί μου; (3 παιχνίδια)
Πώς να μάθει γράμματα το παιδί χωρίς να βαριέται; Μα με παιχνίδια! Δηλαδή πρέπει να τα αγοράσω; Όχι! Μπορείς να τα φτιάξεις στο σπίτι σου με πολύ απλά και οικονομικά υλικά! Πάμε να δούμε τρεις τρόπους που το παιδί σου θα μάθει τα γράμματα της αλφαβητας, παίζοντας!
Το λαίμαργο αλφαβητοτέρας!
Αχ αυτό το τέρας! Όλο πεινάει και ο γιατρός του έχει δώσει αυστηρή αλφαβητική διατροφή! Καθε φορά που λέει αααα θέλει να φάει το Άλφα, κάθε φορά που λέει ββββ θέλει..καλά το μάντεψες το Βήτα! Και πάει λέγοντας. Όταν μεγαλώσει λίγο ζητάει τα γράμματα με το κανονικό όνομα τους. Μεγάλος, αλλά τόσο γλυκός μπελάς αυτό το τερατάκι μας!
Αυτή την ιδέα την είδα στο pinterest και πραγματικά είναι πολύ έξυπνη, εύκολη στην κατασκευή και αρέσει πολύ στα παιδιά! Τι χρειαζόμαστε όμως; Ένα παλιό κουτί από μωρομάντηλα το οποίο θα διακοσμήσουμε με χαρτόνι και ανεξίτηλους μαρκαδόρους. Έτοιμο το τέρας! Για τα γράμματα έχεις δύο επιλογές! Μπορείς να τα φτιάξεις απο καπάκια, όπως στη φωτογραφία ή σε πλαστικοποιημένα χαρτάκια/ χαρτόνια.
Η αλατισμένη αλφαβήτα
Κι αφού μάθαμε τα ονόματα των γραμμάτων, μήπως να προσπαθήσουμε να τα γράψουμε κιόλας; Γι αυτό το παιχνίδι ταχύτητας, θα χρειαστείς ένα δίσκο, αλάτι ή σιμιγδάλι και καρτέλες με τα γράμματα της αλφαβήτας. Κι αυτό ήταν όλο! Ζητάμε από το παιδί να γράψει ένα γράμμα σε 15′ και σταδιακά μειώνουμε ή αυξάνουμε τον χρόνο, αναλόγως. Κάθε φορά που θέλουμε να αλλάξουμε γράμμα, κουνάμε αριστερά και δεξιά το δίσκο και τα γράμματα που γράψαμε ως “δια μαγείας” εξαφανίζονται! Το παιδί με αυτό το παιχνίδι θα μάθει γράμματα, αλλά και τη γραφής τους, πολύ εύκολα και γρήγορα!
Ο τρόχος των γραμμάτων- Κυνήγι των λέξεων!
Ο τροχός των γραμμάτων έχει να κάνει με τη φωνολογική ενημερότητα, την ορθογραφία και την παρατηριτικότητα ταυτόχρονα. Σε ένα χάρτινο πιάτο με ένα ψαλιδάκι κάνετε περιμετρικά ψαλιδιές για να σχηματιστούν μικρά κουτάκια. Σε κάθε κουτάκι σημειώνεις ένα γράμμα της αφλαβήτας! Στη συνέχεια κάθε φορά που το παιδί σου συναντάει ένα αντικείμενο που ξεκινάει από ένα συγκεκριμένο γράμμα, το “κλείνει”. Το διπλώνει δηλαδή, ώστε να μην φαίνεται! Στόχος μας είναι να κλείσουμε σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, όλα τα γράμματα ή τελοσπάντων όσα περισσότερα μπορούμε. Θα μπορούσαμε να το πούμε και ένα τροποποιημένο κυνήγι θησαυρού!